belgian quadrupel · Piwo ciemne

Oktavio 500 Days Of Contemplation

Dzisiejsze piwo musiało poczekać na odpowiedni dzień. Na zakup zdecydowałam się tylko dlatego, bo opakowanie mi się spodobało (oczywiście cenowo również mi odpowiadało). Uwielbiam kupować piwa, które dodatkowo są pakowane w ozdobne pudełka (przykładowo Buzdygan Rozkoszy od Harpagana). 

Oktavio 5

 

Oktavio 500 Days Of Contemplation z Browaru Jana zdobyło nagrodę w Konkursie Piw Rzemieślniczych w roku 2016 i 2017. Jest to ciemne, przejrzyste piwo – ale patrząc pod światło jest czerwone 😉 przechylając naczynie ma się wrażenie, że jednak miedziane… 

Piana utrzymuje się przez „chwilę”, zanikając pozostawia po sobie ślad na ścianie naczynia oraz tworzy cienki okrąg. 

Aromat pralin, czekoladek z rumem, rodzynek – bardzo przyjemny.

W smaku lekko słodkie, obecne nuty piernikowe, trochę rumu. Po pierwszym łyku miałam wrażenie, że jest delikatnie oleiste. Wysycenie średnie. Alkohol bardzo dobrze zamaskowany. Jest bardzo pijalne – trzeba uważać (9,2 % alk.). 

Oktavio 500 Days Of Contemplation jest bardzo smacznym i pijalnym piwem. Super opcja na prezent, nawet jeżeli ktoś nie jest wielbicielem kraftów. Przystępna cena (zapłaciłam 11 zł). Piwo warte spróbowania. 

 

 

Dodaj komentarz